środa, 23 maja 2018

Tarta z truskawkami bez maki pszennej




Ostatnio u nas jest hitem tarta z truskawkami, naprawdę była dla mnie dużym zaskoczeniem, gdy zrobiłam ją po raz pierwszy, przepis znalazłam w jakieś kobiecej prasie, gdy czekałam w poczekalni u stomatologa. Zrobiłam zdjęcie przepisu (mam taki niegrzeczny nawyk) i mam wspaniały, sezonowy i niedrogi deser dla rodziny.



Tarta z truskawkami bez mąki pszennej

Składniki na ciasto:
  • ½ szklanki mąki ryżowej
  • ½ szklanki mąki gryczanej
  • ½ szklanki maki owsianej lub zmielone płatki owsiane
  • 1 żółtko
  • 100 g masła (takiego z lodówki)
  • 3 łyżki wody
  • 3 łyżki cukru pudru
  • Szczypta soli

Składniki na nadzienie:
  • 500 g truskawek
  • 2 łyżki maki ziemniaczanej
  • ¼ szklanki cukru

Dodatkowo:
Białko (które pozostało po użyciu żółtka)

Do miski odmierzamy mąki, cukier i sól, następnie mieszamy wszystkie suche składniki, ścieramy na warzywnej tatce masło, dokładamy żółtko i wodę zagniatamy ciasto. Jeśli ciasto nie będzie chciało się lepić, dodajemy 2 łyżki wody dodatkowo. Odkładamy ciasto do lodówki. Truskawki myjemy obieramy szypułki i kroimy na ćwiartki. Mieszamy cukier z mąka ziemniaczaną, następnie wszystko razem cukier z mąka i truskawkami. Rozwałkowujemy na papierze do pieczenia ciasto tak na około ½ cm, wkładamy ciasto do formy zawijając do góry brzegi i układamy na cieście truskawki, brzegi zawijamy na owoce i smarujemy je roztrzepanym białkiem.  Pieczemy 45 minut w temperaturze 190 stopni, po upieczeniu wyjmujemy tarte z pieca i odstawiamy do wystudzenia, kroimy dopiero, gdy jest zupełnie wystudzone ciasto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"