poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Pizza gryczano - ryżowa



Metodą prób i błędów dochodziłam do przepisu na pizzę bezpszenną. Najpierw korzystałam z przepisów zamieszczonych w Internecie, a następnie zaczęłam je modyfikować do możliwości mojej kieszeni, gustów kulinarnych oraz alergii naszych.  Udało mi się nareszcie stworzyć przepis, którym mogę z czystym sumieniem się podzielić. Wcześniej podawałam przepis oparty na gotowej mieszance mąki, ale niestety jest ona stosunkowo droga w porównaniu do tej, która robię sama.




Składniki:
  • 200 g mąki gryczanej 
  • 100 g mąki ryżowej
  • 4 łyżki oleju/oliwy
  • 250 ml wody
  • 25 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru


Drożdże mieszam z wodą, cukrem i łyżką mąki ryżowej. Odstawiam na 15-20 minut by drożdże zaczęły pracować (taka pianka się robi na wierzchu). Następnie mieszam wszystkie składniki i zagniatam ciasto. Odstawiam na około 10 minut, po tym czasie wykładam blachę papierem do pieczenia i rozwałkowuję bezpośrednio na blasze wyłożonej papierem ciasto.  Smaruję sosem pomidorowym pizzę i układam dowolne składniki, posypuję całość serem i piekę w piecyku 15 minut w temperaturze 200 stopni.

Sos pomidorowy: koncentrat pomidorowy, oregano, bazylia, ostra papryka, odrobina oliwy (ilość składników zależy od ilości sosu, ja robię dużo, bo piekę trzy blachy pizzy)

Składniki na wierzch pizzy: salami/ przesmażone piersi kurczaka pokrojone w drobną kostkę wymieszane z przyprawą np. kebab, brokuły, tuńczyk, pieczarki, kukurydza, pomidor, oliwki papryka, bekon, szynka, kabanosy (wszystko zależy od nas, co położymy na wierzch pizzy).

Sera żółtego zawsze używam typu mozzarella.

Do polania gotowej pizzy można użyć sosu pomidorowego, którego używamy do posmarowania pizzy, ale można też wykonać sos czosnkowy z majonezu, jogurtu, czosnku i ziół prowansalskich lub oregano.


1 komentarz:

  1. Dziękuję za przepis, pizza ze zdjęcia wygląda niesamowicie zachęcająco! :)

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"