poniedziałek, 13 lipca 2015

Ogródek przydomowy



Pytacie jak mi idzie z ogródkiem przydomowym. No to się pochwalę, zajadamy się różnymi rodzajami rzodkiewek, cebulką ze szczypiorkiem, sałatą, pomidorami z pod foli, buraczkami oraz malinami, porzeczkami czerwonymi i czarnymi. Ogóreczki pięknie się zawiązały już, niestety coś dynia i cukinia nie wiąże owoców. Czosnek wygląda obiecująco, selery, pory oraz pietruszka nadają się już do zupki. Ale rekordowo zebraliśmy w tym roku czerwonej porzeczki 38 kg, bez oprysków, tylko obornikiem nawożonych, wspaniałych porzeczek. Mąż nastawił z nich winko, będzie przyjemnie w zimowe wieczory. Zebraliśmy już około 5 kg malin, z 2 kg nastawiłam nalewkę na zimowe szarugi. Udało się nam pierwszy raz zebrać czarne porzeczki, w zeszłym roku sadziliśmy, więc nie było ich dużo, troszkę dzieci zjadły i zrobiłam dwa słoiki na zimę. Jeśli nic się złego nie wydarzy to będziemy mieli spore zbiory winogron i aronii, jak na razie są pełne owoców. Wiosną ogród nie zapowiadał się zachęcająco, ale obecnie rozkwita pięknie i daje nam sporo polonów. Rzodkiewek żadnego roku tyle nie mieliśmy, nawet podjęłam się podania ich pieczonych, ale o tym innym razem.


A oto niektóre z naszych plonów. 


Mamy kolorowe rzodkiewki 


Czarną porzeczkę


Oraz bardzo egzotyczne rzodkiewki, o mocno pikantnym smaku. 

Wszystkie nasze warzywa są hodowane bez chemicznych oprysków, tylko i wyłącznie na naturalnych nawozach - obornik, kompost. 

2 komentarze:

  1. Zazdroszczę ogródka. Próbowałam zimą odkupić jakąś działkę, ale ceny rzędu 10-12tys.za kawałek gruntu z trzema owocującymi drzewkami powaliły mnie na glebę. Mam ziółka na parapecie, miętę/rzodkiewki/sałatę od zaprzyjaźnionej pani i fasolkę, bób od teściowej. Kurcze, chciałoby się więcej. Cóż. Nadal marzę i wierzę, że może kiedyś się uda.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na razie mieszkam w bloku, ale w tym roku po raz pierwszy zasiałam zioła na balkonie. Tak na próbę, bo mimo dojrzałego wieku, jeszcze nie wyhodowałam samodzielnie żadnej rośliny (nie licząc kwiatów doniczkowych). W tym roku mam swoje pierwsze plony: koperek i bazylię ;-) Planuję przeprowadzkę na wieś i mam nadzieję, że tak jak Ty, będę miała wypasiony ogródek przydomowy :-)

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"