poniedziałek, 29 czerwca 2015

Placki z kaszy gryczanej czyli nic się nie zmarnuje :)



Dziś chcę Wam zaproponować kolejną pozycję z serii - nie marnujemy jedzenia, nie wyrzucamy nic!
Moją ulubioną kaszą jest kasza gryczana, ale bardzo często ugotuję jej za dużo, więc wymyślam co z tych resztek potem zrobić, by nic się nie zmarnowało. 
Kolejny mój pomysł to placki z kaszy gryczanej, można je podać na słodko lub słono. Moje dzieci uwielbiają z miodem lub jogurtem.





Składniki: 

  • 1,5 szklanki kaszy gryczanej (bez różnicy czy jest palona, czy nie)
  • 2 jajka
  • 2 łyżki masła/margaryny/oleju/oliwy dowolnie do wyboru
  • 2 łyżki mąki (ja użyłam ryżowej oczywiście pszenna jest jak najbardziej ok)
  • tłuszcz do smażenia

Wszystkie składniki wrzucam do miski, mielę je blenderem (można kasze mielić w maszynce, a następnie wszystkie składniki zwyczajnie wymieszać). Jeśli ciasto jest za gęste dodajemy w zależności od preferencji żywieniowych wodę lub mleko, tak by masa przypominały placki ziemniaczane. Smażymy niewielkie placki po obydwu stronach na złoto. Można dodać do masy odrobinę drożdży, otrzymamy coś w stylu blin gryczanych. :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"