poniedziałek, 30 marca 2015

Wieprzowina w sosie musztardowym


Polecam ciekawe danie, świetne na świąteczny obiad, nie wymaga wiele nakładu pracy i kosztów. 
Obecnie szynka wieprzowa jest jedną z najtańszych części mięsa wieprzowego, więc do zrobienia tego dania polecam właśnie szynkę wieprzową, choć można w tym sosie zrobić również inne mięsa również drobiowe. 


Składniki:
  • 1 kg mięsa od szynki lub schab
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 cebula
  • 1 szklanka bulionu warzywnego (ja dodałam wodę, włoszczyznę suszoną i lubczyk)
  • 2 ziarnka ziela angielskiego (najlepiej mielone)
  • 4 korniszony
  • sól, pieprz
  • tłuszcz do smażenia
  • 1 łyżka musztardy 
  • 1 małe opakowanie śmietany lub jogurtu. 

Mięso kroimy na grubsze kotlety, rumienimy w rondlu na tłuszczu z dodatkiem pokrojonego czosnku, dodajemy drobno pokrojoną cebulę chwilkę całość smażymy. Po chwili wlewamy bulion (można oczywiście zrobić go z kostki, ja nie używam), oraz ziele angielskie i dusimy na małym ogniu około godziny, aż mięso będzie miękkie. Mieszamy musztardę ze śmietaną i dodajemy do sosu. Korniszony kroimy w drobną kostkę i również wrzucamy do sosu, doprawiamy solą i pieprzem całość, dusimy chwilkę bez przykrycia by sos stał się zawiesisty.  Ja podałam z puree ziemniaczanym oraz gotowaną marchewką. Smacznego!



Wielkanocne menu z 2013 roku 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"