czwartek, 22 stycznia 2015

Kolejny domowy, biały ser


Wczoraj kolejny raz zrobiłam domowy, biały ser. Nareszcie udało mi się znieść proporcje by uzyskać pełen kg sera, który ewentualnie mogę użyć do upieczenia serniczka :) Koszt uzyskanego przeze mnie kg twarogu wyniósł nie całe 9 zł. Czyli poniżej ceny sera dostępnego w sklepie. Wyczytałam, że mój twaróg powinien zawierać około 9-10 % zawartości tłuszczu, czyli całkiem tłusty wyszedł mi serek. Sumując mam lepszej jakości ser za niższą cenę. Ser robiłam ze zwykłego mleka pasteryzowanego zakupionego (tym razem) w siei sklepów z owadem w logo. Jeśli bym użyła mleko prosto od krowy np. kupując na ryneczki miała bym niższy koszt (około 5,50 zł) i wyższą zawartość tłuszczu. Niestety takie mleko błyskawicznie znika z ryneczku, chyba muszę się zacząć umawiać ze sprzedawcą na konkretne dni i odbierać zamówienie. Ser ma nieziemski smak, jest delikatny, śmietanowy w konsystencji aksamitny. Teraz tylko dodatki i mam wspaniały posiłek dla rodziny. Świetny na nadzienie do naleśników, na sernik pieczony, czy też na zimno, z owocami, na słono. Wszystko zależy od naszej wyobraźni. :) Polecam spróbować choć raz. 


5 komentarzy:

  1. Czy ten sklep to Biedronka,jesli tak to niech pani napisze ktore mleko pani kupila i ile tluszczu mialo bo tam są w kartonach i w butelkach a bym chciala spróbowac?

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Serdecznie ..widzę że serek naprawdę udany i ładnie się daje kroić ..nie ma to jak własny zrobiony serek.. mnie korci zrobić koryciński tyle że muszę najpierw zakupić podpuszczkę ..no to już była by wyższa szkoła jazdy i pracy więcej ale ponoć jest przepyszny..Pozdrawiam Serdecznie i Cieplutko i dalszych sukcesów kulinarnych i wszelkich Życzę !!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogłabym prosić o dokładny przepis? Ser wygląda bardzo apetycznie ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"