czwartek, 6 lutego 2014

Pszenny chleb jak bułeczka :)



Dziś przepis na pszenny chleb, zupełna rozpusta, mięciutkie, białe pieczywo. Zazwyczaj piekę pieczywa z dodatkiem mąki razowej, nasion, otrębów, a dziś propozycja na chleb pszenny, biały.
Zrobiłam go do powideł śliwkowych i do jajecznicy taka mała rozpusta :)




Potrzebne składniki:
  • 300 ml wody
  • 150 ml mleka (można dodać tylko wodę, bez mleka czyli 450 ml wody)
  • 25 g świeżych drożdży
  • 2 łyżeczki soli
  • 700 g mąki typu 650
  • 25 g margaryny/masła (do ciasta, do wysmarowania blachy dodatkowo)
  • 1 łyżeczka cukru
Do miski odmierzamy mąkę i dokładamy sól i cukier, mieszamy razem, następnie dodajemy resztę składników (drożdże rozrabiamy w mleku i wlewamy do całości). Zagniatamy ciasto i odstawiamy przykryte ściereczką na około 50 minut. Po tym czasie chwilę zagniatamy, ponownie ciasto (dość energicznie by się odgazowało), przekładamy do foremki wysmarowanej margaryną/masłem i wysypanej mąką. Ja użyłam foremki 40x12 cm myślę, że można użyć również dwóch małych keksówek.  Odstawiamy na około 30 minut, następnie nacinamy chleb ostrym nożem kilkukrotnie i posypujemy  mąką i pieczemy przez 10 minut w temperaturze 230 stopni, po tym czasie zmniejszamy temperaturę do 200 stopni i pieczemy przez 25 minut. Po upieczeniu wyjmujemy chleb blaszki i studzimy najlepiej na kratce. Smacznego!!

3 komentarze:

  1. Witam Cieplutko i Ogromnie dziękuję za ten przepis chlebusie wyszły wspaniałe tyle że ja zrobiłam na samej serwatce bo mam jej sporo bo wciąż robię twarożki ..i chlebki wyszły przepyszne a tak wyrosły że musiałam je przekroić wzdłuż bo za szerokie kromalki były a zrobiła z podwójnej porcji ..już na stałe zawitają u nas Pozdrawiam Serdecznie!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypróbujemy i ten przepis :). Mam tylko pytanie: czy te 25 gramów margaryny/masła dodajemy do reszty składników, czy służą do wysmarowania blachy. Jeśli dodajemy, to czy rozpuszczone i schłodzone? Pytanie może naiwne, ale nie znam się aż tak na pieczeniu ;). Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"