sobota, 16 listopada 2013

Szybkie i tanie ciasto śmietankowe/jogurtowe


Przepis mam od wielu lat (chyba od 20) i chętnie po niego sięgam. Jak dzwonię goście, że będą za godzinkę spokojnie mamy ciasto gotowe, a produkty do niego potrzebne zazwyczaj są w domu. 

Potrzebujemy:
  • 3 jajka
  • szklankę cukru
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżkę masła/margaryny
  • szklankę kwaśnej śmietany (ja stosuję mój domowy jogurt)
  • bakalie np. 1/2 szklanki rodzynek (opcjonalnie)
Ucieramy cukier, jajka i masło. Następnie dokładamy resztę składników po za bakaliami i miksujemy/ucieramy (zależy jaki sprzęt mamy pod ręką) :) Ja dziś nie dodałam bakalii, ale dodałam łyżeczkę płaską cynamonu. Oczywiście jeśli chcemy dołożyć bakalie to robimy to po dokładnym wymieszaniu składników. Przekładamy ciasto do keksówki i pieczemy 40 minut w temperaturze 190  stopni. Można ciasto polać polewą np. czekoladową lub posypać cukrem pudrem. 

3 komentarze:

  1. Ja płace rachunki gigantyczne za prąd około 328zł za 2 miesiące......teraz własnie piekłam boczek w piekarniku na prąd.To mnie demotywuje do tworczego pieczenia:(
    Aha mieszkam w bloku.....mamy zmywarkę duża 2 komputery i 2 telewizory....żarówki wymieniłam znowu na tradycyjne w 70 % bo szlag nas trafia od tego ponurego sinego światła

    OdpowiedzUsuń
  2. To naprawdę ogromne rachunki. U mnie pralka pierze codziennie, piekę na stałe chleb i wiele, wiele innych rzeczy jak widać na blogu. Ogrzewanie podłogowe w łaziance, kuchni i przedpokoju. Zmywarkę dużą, codziennie cały wkład mamy i bojler elektryczny do podgrzewania wody. Wentylację kominkową, 3 dzieci które nie gaszą za sobą świateł. I rachunków nie mamy tak gigantycznych. Żarówki wymieniamy sukcesywnie na Led, tv prawie nie oglądamy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zobaczyłam przepis,wszystkie składniki miałam-ciasto już zjedzone,pycha:)

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"