piątek, 8 listopada 2013

Kurczk w sosie z ziołami


Wczoraj na obiad zrobiłam kurczaka w sosie. Miałam pod ręką udka, nie miałam czasu na zapiekanie udek, chodziło mi o przygotowanie obiadu wcześniej a potem ogrzanie. Szybko wymyśliłam co z tym zrobić dalej. 


Użyłam:
  • 10 udek 
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/4 łyżeczki pieprzu cayenne
  • 1/2 łyżeczki tymianku
  • 1 łyżeczka lubczyku
  • pieprz czarny, sól
  • 1 liść laurowy
  • 3 ziarnka/owoce jałowca
  • 2 łyżki mąki (ja użyłam kukurydzianej)
Kurczaka obsmażyłam na rozgrzanym tłuszczu z obydwu stron, na złoty kolor. W garnku ułożyłam obsmażonego kurczaka przekładając przyprawami. Odlałam tłuszcz wysmażony z kurczaka (podobno wszystkie "ulepszacze" do mięsa wytapiają się podczas smażenia). Rozgrzałam kolejny tłuszcz na patelni i podsmażyłam cebulę pokrojoną w ćwierć plasterki, pod koniec smażenia dodałam posiekany czosnek. Ułożyłam na kurczaku. Całość zalałam ciepłą wodą tak by kurczak był ledwie przykryty. Gotowałam, aż kurczak był miękkie, doprawiłam do smaku pieprzem i solą. Na koniec rozrobiłam 2 łyżki mąki w wodzie i zagęściłam sos. Podałam z gotowanymi w wodzie ziemniakami i piklami ogórkowymi (mam własne w lecie robione). Kurczak był miękki i soczysty. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"