piątek, 20 września 2013

Placki z ziemniaków i cukini


Sezon na cukinię trwa, więc trzeba z tego korzystać. Domownicy lubią z cukinii leczo, zupę, placki, cukinię panierowaną, cukinię z grilla. Gdzieś mi w oko wpadło ciasto z cukinii, ale jeszcze nie próbowałam. Generalnie lubimy cukinię, oczywiście dynię również, ale do cukinii mamy łatwiejszy dostęp, bo kilka udało mi się wyhodować, a kilka dostałam od mamy. Więc to cukinia u nas króluje :) 


Do placków z cukinią potrzebujemy:
  • tyle samo ziemniaków i cukinii, czyli np. u nas 1kg ziemniaków (obranych) i 1kg cukinii (obranej i oczyszczonej z nasion)
  • 3 jajka
  • 8 - 10 łyżek mąki pszennej, w wersji bezpszennej dokładam mąkę ryżową
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki mleka
  • mała cebula (nie koniecznie)
  • 2 jabłka (w wersji na słodko, znajoma robi, mąż mówi, że pyszne, ja nie dodaję, bo mam silną alergię na jabłka), obrane i pozbawione gniazd nasiennych
  • tłuszcz do smażenia
Ścieram cukinię, ziemniaki i cebulę oraz jabłka (jeśli dodajemy) tak jak na placki ziemniaczane, na jaką grubość, to zależny od upodobań konsumentów. Ja ścieram na drobnej, takiej klasycznej ziemniaczanej, można zetrzeć na grubej i potem rozdrobnić blenderem lub melakserem. Odciskamy sok i wylewamy, do masy warzywnej dokładamy jajka, mąkę, sól i mleko. Wszystko razem dokładnie mieszamy. Jeśli masa jest za gęsta, to możemy dodać jeszcze mleko. Rozgrzewamy na patelni tłuszcz i wykładamy łyżką małe placuszki, smażymy na złoto z obydwu stron. Można podawać na słodko lub z sosami mięsnymi, czosnkowym, pomidorowym. 

Wczoraj nasmażyłam tyle, że mąż dostał do pracy na lunch jeszcze. Często tak robię, że jeśli zostanie coś z kolacji, daję mężowi na drugi dzień do pracy na lunch. Ma w firmie możliwość podgrzania potrawy, więc po za kanapkami ma gotowy, ciepły posiłek. Dzięki temu oszczędzamy, bo w chwili gdy w firmie inni zamawiają dania z dowozem, mąż nie wydaje na to pieniędzy. 

1 komentarz:

  1. Fajny przepis jutro u mnie bedą właśnie te placki. Mozńa prosić o przepis na dobry barszcz biały. Pozdrawiam Paweł.

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"