środa, 7 sierpnia 2013

Szybkie danie z kaszy lub ryżu - wykorzystanie resztek


Dzieci chciały coś zjeść po kąpieli w basenie, drugie danie nie było gotowe, ja w szale przetwórstwa 20 kg moreli, więc nie bardzo miałam chęć na produkcję wyszukanych dań. Rzuciłam się do zamrażarki. No po urlopie to tam nie wiele znalazłam. Ale natrafiłam na zamrożoną kaszę gryczaną. Szybka decyzja i po chwili już był pożywny posiłek na talerzach dzieci. 


Użyłam do tego dania następujących składników:
  • 2 szklanki gotowanej kaszy gryczanej (może być ryż)
  • 2 pomidorów
  • 1 dużej cebuli
  • 2 jaj
  • paprykę ostrą
  • zieleninę - natka pietruszki/koper/szczypiorek
  • tłuszcz do smażenia
Podsmażyłam na tłuszczu posiekaną drobno cebulę. Gdy już była miękka, dorzuciłam pokrojone w kostkę pomidory i chwilę je dusiłam, aż zaczęły się rozpadać. Na to wszystko kasza/ryż, smażyłam tyle by wszystko było gorące. Na to wybiłam dwa jaja, wymieszałam (nie wyłączając gazu), doprawiłam i gotowe. Na talerzach posypałam zieloną pietruszką (miałam zamrożoną z ogródka). Dzieci zjadły migiem, uznały, że bardzo smaczne danie. 

5 komentarzy:

  1. Jesteś niesamowita, Twoje pomysły są naprawdę super !:)

    OdpowiedzUsuń
  2. no Kochana na taki pomysł z kaszą czy ryżem to bym nie wpadla ale dobrze wiedzieć no cóż człowiek się do śmierci uczy a i tak umrze glupi hihi ale wielkie dzięki za podrzucenie pomysłu..Ma..

    OdpowiedzUsuń
  3. Od miesiąca biorę z Ciebie przykład, myślałam, że nie dam rady wykarmić 4 osobowej rodziny za 560 zł...udało się! Zostało 80 zł, a mieliśmy 2 razy gości. Po raz pierwszy w życiu gotowałam dla rodziny obiady z dwóch dań, wszyscy najedzeni i zadowoleni. Dziękuję Kochana wrócił mi optymizm i wiara w to, że dam rade również zimą, kiedy węgiel pochłonie większość funduszy na wszystko. Bywam tu często a Ty proszę pisz, pisz, pisz....

    OdpowiedzUsuń
  4. No i fajnie, tego właśnie potrzebowałam. Dzięki wielkie!

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"