czwartek, 21 lutego 2013

Ciecie w budżecie, cięcie w jadłospisie

Wczoraj podliczając finanse, okazało się, że do końca miesiąca trzeba zrobić mocne cięcia finansowe. Ha ha cięcia, jak ciąć z czegoś czego i tak brak. No cóż, ale jak mus to mus, usiadłam do modyfikacji jadłospisu na ten tydzień, przegląd zasobów domowych i nie będzie źle. Co prawda drugi raz w tym tygodniu będą jaja sadzone, najważniejsze, że dzieciaki lubią, a i ma to wartości odżywcze, więc czemu nie. Dorzucę do tego buraki (mam zamrożone, w słoikach), ziemniaki i będzie niezłe drugie danie. Zrobiłam przegląd w zasobach mięsnych, porozmrażałam, zmieliłam i dziś były pulpety w sosie, do tego kasza gryczana, ogórki kiszone ze słoika, a w sobotę będą smażone mielone, no i z głowy. Damy radę!! Jak to dobrze mieć zapasy z lata w spiżarce, to naprawdę dobra była inwestycja. Latem warzywa albo mam własne, od mamy, sąsiadki, albo są w niezłej cenie na rynku hurtowo kupowane. Staram się co roku zapakować w słoiki ogórki, owoce, a w tym roku poszłam dalej i wrzuciłam paprykę na dwa sposoby, buraki, więcej owoców. Do zamrożenia też sporo poszło warzyw, no i teraz w chwili kryzysu jest ratunek. Nastawiłam dziś kolejną porcję nasion na kiełki, będą dodatkowe witaminki, to też niezły witaminowy ratunek w zimie dla nas. Jajo, kiełki, cebula, majonez i już jest niezła pasta do pieczywa, no i daje nam sporo witamin, tak potrzebnych w okresie zimowym. Czasem mam kryzys jak tu nakarmić zdrowo i niedrogo rodzinę, do tego banda alergików. Mam duże wsparcie od mojej drugiej kochanej połówki, daje mi siłę i pomysły. Oby mu nie brakło zapału, sił i zdrowia :)  Mam nadzieję, że szybko modyfikowany jadłospis będzie pasował mojej rodzince. Trzymajcie za mnie kciuki, bym za ten mocno wyszczuplony budżet smacznie ich nakarmiła. 

Moje kiełki rzodkiewki 


2 komentarze:

  1. Świetny blog, podziwiam Cię za umiejętności gospodarowania finansami. Byłabym wdzięczna gdybyś dodawała więcej dokładnych przepisów na Twoje oszczędne dania. Ps. Bardzo mi się podoba to jak ciepło wyrażasz się o swojej rodzince, widać że stanowicie świetny zespół.Pozdrawiam. Magda

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje!! Postaram się wstawiać więcej przepisów na tanie dania. :)

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"